Retourneren en Ruilen

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.

Alle beloftes op een rijtje

  • Gratis je product retour sturen.
  • 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • Product ruilen? Na ontvangst, verzenden we zo snel mogelijk je nieuwe product.
  • Geld terug? Binnen 3 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
  • Is je product kapot na 14 dagen? Dan heb je minimaal 2 jaar garantie op je product.

Ik wil mijn product retourneren of ruilen

Je product voldoet niet aan je verwachtingen en je wilt het terugsturen of ruilen voor een ander product.

  • Voor al je aankopen geldt een bedenktermijn van 14 dagen.
  • Retourneer je product gratis bij onze winkel, of door online je retour aan te melden.

Is het product te groot of te zwaar? Dan maken we na de aanmelding een ophaalafspraak.

U heeft ook een aantal verplichtingen tijdens de bedenktijd

  • Tijdens de bedenktijd gaat u als consument zorgvuldig met het product en de verpakking. U gaat het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel van Visser zou mogen doen. De Beste Apparatuur verstaat onder het bekijken van het product op de plaats van het gebruik. Zij verstaat onder het bekijken van het product, niet het in gebruik nemen van het product. Als voorbeeld van in gebruik nemen geldt:
    • Wasautomaat; het doen van een was.
    • Koelkast; het aansluiten en in gebruik nemen, het omwisselen van de draairichting van de deur.
    • Inbouwapparaat; het effectief inbouwen van apparaten.
    • Kookapparaten; het koken en bereiden van voedsel.
    • Keukenmachine; het bereiden van voedsel.
    • Deze lijst is slechts een voorbeeld en is onuitputtelijk.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Hoe werkt het retourproces?

Voor al je aankopen geldt een bedenktermijn van 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt. Binnen deze termijn kun je gratis retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer hebt gekocht, dan begint de termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.

Hoe retourneer of ruil ik een product?

Alle producten die bezorgd zijn door onze eigen bezorgdienst komen we gratis bij je ophalen.

  • Vul binnen 14 dagen na ontvangst het online retourformulier in of kom naar onze winkel. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst.
  • De bezorgers komen je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefonisch op de hoogte gesteld. Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefonisch.
  • Koppel het apparaat alvast los en ontdoe het eventueel van vloeistoffen. Je hoeft je product niet in te pakken als de bezorgers de verpakking al hebben meegenomen. Bij het ophalen geldt dezelfde service als bij de reeds geleverde bestelling. Als we uw product hebben aangesloten, dan tillen wij het product ook weer uit je huis.

Meerdere producten retourneren?

Vul binnen 14 dagen na ontvangst het online retourformulier in. Herhaal de retouraanvraag voor ieder product dat je wilt retourneren en geef duidelijk aan welke oplossing je wenst. Retourneren kan ook via onze winkel.

Wat mag ik van ons verwachten?

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Dit kan tot 5 dagen duren. Vervolgens gaan we aan de slag met de door jouw gewenste oplossing.

Wil je je geld terug?

  • Binnen 3 werkdagen na bevestiging van de ontvangst van je product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen we contact met je op. Wil je je rekeningnummer wijzigen? Neem dan even contact met ons op. Bedragen lager dan € 50,- kunnen we direct terugbetalen in onze winkel.
  • Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Het kan voorkomen dat de verpakking van het product niet geheel in originele staat terugkomt. In dit geval doen we niet moeilijk en krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Wil je een nieuw product ontvangen?

Nadat wij jouw pakket hebben ontvangen, heb je het nieuwe product zo snel mogelijk in huis.

  • Is het nieuwe product goedkoper? Een eventueel restbedrag ontvang je binnen 3 dagen op je rekening.
  • Is het nieuwe product duurder? Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Na het ontvangen van je betaling, sturen wij het product direct op.
  • Mocht het product niet meer op voorraad zijn, dan storten we het aankoopbedrag terug op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald.
  • Wil je het nieuwe product op een ander adres of andere dag ontvangen, neem dan contact met ons op.

Je kunt ook het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken om binnen 14 dagen de koop te ontbinden.

Mijn product is defect of incompleet geleverd

Is je product defect, incompleet of beschadigd geleverd? Dan raden we aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen. Je hoeft het product dan niet terug te sturen. Vul het Defect of Incompleet formulier in en geef duidelijk aan wat beschadigd of vermist is.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten